Ierakstu izlase #40

Pēdējo divu nedēļu latvisko blogu u.mazliet c. ierakstu izlase.

 

Ikars Kubliņš vizuāli parāda, kā izskatīsies Rīgas panorāmas bildes, ja tajās aizvieto objektus, kurus pēc jaunā regulējuma vairs nedrīkst fotografēt. Par pašu likumprojektu var palasīt šeit.
http://www.photoriga.com/2017/06/ka-bus-jaizskatas-rigas-panoramam-kad.html

Laikmeta zīmēs Ervīns Jākobsons atspēko mītus, ka okupācijas laikā dzīve bijusi labāka.
http://www.laikmetazimes.lv/2017/06/12/padomju-latvija-muzam-lai-dzivo%e2%80%a6-1dala/

Lai arī pārlaižu acis celtniecības blogiem, mani tie pārsvarā garlaiko. Autori raksta tik akurāti, ka miegs zogas klāt. Man šķiet, ka labi uzrakstīts ir ieraksts, kurš var šķist interesants pat tiem, kuriem attiecīgā tēma nav sirdij pārāk tuva. Tā, kā, piemēram, eerms apraksta ieejas mezgla pārbūvi saimniecības ēkā.
http://vasarnica.blogspot.com/2017/06/skunis-pt-1-lom-ne-stroika.html

Ritvars Eglājs iepazīstina ar nelegālo imigrantu migrācijas apjomiem uz Eiropas savienības valstīm maijā. Mans secinājums – Itāliju jāizmet no Šengenas zonas. Par pārējiem – jāskatās.
https://ritvars.wordpress.com/2017/06/15/2017-gada-maija-statistika-atkal-jauns-nelegalas-imigracijas-rekords-italija/

Vēl Ritvars sniedz vienkāršu piemēru metodikā, kā vēlētāju balsis tiek pārvērstas deputātu mandātos.
https://ritvars.wordpress.com/2017/06/11/raunas-novads-kad-ar-5-nepietiek-tiksanai-dome/

Mārcis Bendiks uzsver, ka nevajag jaukt aptauju rezultātus ar faktiskajiem vēlēšanu rezultātiem. Uz šī grābekļa tiek kāpts atkal un atkal, un nekas neliecina, ka nākamreiz cienījamie žurnālisti un citu aptauju datu interpretētāji būs savas kļūdas sapratuši.
https://benedictingibjorg.wordpress.com/2017/06/11/madam-president-un-mers-bondars/

Kates poļļā tiekam iepazīstināti ar skolas somas izvēles reliģiju Vācijā.
https://katespolla.wordpress.com/2017/06/14/skolas-soma/

Uldis Rozenfelds konstatējis, ka vārds “mamma” nav latviešu vārds un iepazīstina ar latviskajām alternatīvām.
http://www.baltaisruncis.lv/blogs/mate-mama-mamma/

Visbeidzot tāds neliels pastāsts no Sviesta Cibas. Lietotājs heda reizēm raksta par imigrantu radītajām problēmām Zviedrijā. Tas, šķiet, ļoti nepatīk lietotājam flykting, kurš jau vairākas reizes (piemēram) ir interesējies par lietotāja heda identitāti, dzīves vietu, darba vietu un draugiem. Varētu domāt, ka cilvēks gatavo sarakstus represijām. Ne visiem Sviesta Cibas lietotājiem flykting interese šķiet pieņemama, par ko ir šis ieraksts:
http://klab.lv/users/gnidrologs/183652.html
Kas tad tajā visā ir tik īpašs? Komentāros citi Sviesta Cibas lietotāji apliecina, ka personīgās informācijas ievācējs par cilvēkiem ar citādākiem uzskatiem ir neviens cits kā Latvijas karoga attēla zaimotājs Didzis Melbiksis. Lūk, arī šī pret imigrantiem tik iejūtīgā cilvēka personīgais blodziņš (daļa ierakstu tajā tiek slēpti): http://klab.lv/users/flykting/

Attieksme pret parkošanos Kauņā un Rīgā

Tā ir Kauņa, pats pilsētas centrs. Ielai, kas ved paralēli Nemunas upei, abās pusēs ir autostāvvietas, bildītē visas nemaz neietilpst. Grūti pat noticēt, bet tās visas ir bezmaksas.

Bet šī ir Rīga, Āgenskalns, Atpūtas iela. Līdz pilsētas robežai taisnā līnijā tikai pusotrs kilometrs. Tā kā cilvēkiem, kuri brauc uz Stradiņu slimnīcu, nav kur likt automašīnas, viņi tās mēdz novietot šeit. Rīgas dome šeit ir uzlikusi ceļa zīmi “Apstāties, stavēt aizliegts”. Šeit regulāri atrodas Rīgas Pašvaldības policijas ekipāža un vēro tukšu smilšu laukumu gadījumam, ja kāds slimnīcas apmeklētājs sadomā tur apstādināt savu automobili. Šo absurdu nav spējusi apstādināt ne ziņa valsts masu medijā, ne sižets Zebrā. Mēs visi rīdzinieki apmaksājam šīs policijas ekipāžas darbu no savas nodokļu naudas.

Kam ir jānotiek, lai attieksme pret cilvēkiem Rīgā būtu kaut mazliet līdzīga kā kaimiņos Kauņā?

Ierakstu izlase #39

Pēdējo divu nedēļu latvisko blogu u.mazliet c. ierakstu izlase.

 

Vara bungās pievērsta uzmanība tikko notikušam uzbrukumam hibrīdkarā pret Latviju. Vai arī tomēr tas nebija uzbrukums, bet baumas bez pamata? Tas būtu darbs žurnālistiem, bet tā kā viņi to nedara, tad jāņem par labu versija Vara bungās.
https://varabungas.wordpress.com/2017/05/25/biedeklis/

 

Laikmeta zīmēs plašs raksts par Māti Terēzi. ievietošu citātu, par kuru diemžēl nav skaidrs, vai tās ir raksta autora domas, vai kritikas atspoguļojums. Tā kā avots nav minēts, tad jāpieņem, ka autora domas.

Mātes Terēzes iestādēs katram tika ļauts nomirt “saskaņā ar viņa ticību”. Musulmaņiem māsas lasīja priekšā Korānu, hinduistiem nesa “svēto ūdeni” no Gangas, bet kristieši saņēma pēdējā svaidījuma sakramentu. Intervijās Māte ne reizi vien teikusi: “Es mīlu visas reliģijas. Vienmēr esmu teikusi, ka hinduistam mums jāpalīdz kļūt par labāku hinduistu, musulmanim – par labāku musulmani, un katolim – par labāku katoli”. Šāds sinkrētisms ir pretrunā Svētajiem Rakstiem un Romas katoļu Baznīcas oficiālajai mācībai. Kristus Savā aicinājumā taču lūdza Terēzi nest Viņa Vārdu nabago būdiņās. Arī vīzijā redzētie nabagi lūdza Terēzi vest viņus pie Kristus. Žēlsirdības darbam nav vērtības, ja mirstošajiem netiek pasludināts Kristus. Kāds labums nabagam, ja tas nomirst fiziski aprūpēts un laimīgs, bet tūdaļ pat nonāk ellē? Vēl jo vairāk ir nepareizi likt cilvēkiem domāt, ka visas reliģijas ved pie viena Dieva. Mātes Terēzes kalpošana neapšaubāmi ir izcils piemērs humānismam un cilvēkmīlestībai, taču vai tikpat nozīmīga tā ir arī raugoties no mūžīgās dzīvības perspektīvas?

http://www.laikmetazimes.lv/2017/05/22/milestibai-veltits-muzs/

 

Santa raksta, kā Turcijā ir būt par slepeno pircēju / klientu, kurš vērtē pārdevēja / pakalpojuma sniedzēja servisu.
https://santasbiblioteka.wordpress.com/2017/05/18/stambulas-epizodes-nr-22-slepenais-pircejs-no-hotdoga-lidz-japanu-nudelem/

 

Iveta Buiķe raksta, kādēļ būtu jāiet balsot (Rīgas) pašvaldības vēlēšanās. Ja nu kādu vēl māc šaubas.
https://ivetabuike.wordpress.com/2017/05/18/rigas-izveles-domajot-par-iespejamajiem-saskanas-centra-satelitiem/

 

M.Bendiks sniedz savu redzējumu Rīgas pašvaldību vēlēšanās. Tik viedus ieteikumus reti gadās lasīt. Īsi sakot, ja Rīgas domes vadība ir slikta, tad tās opozīcija ir katastrofāla. Un to nomainīt ir gan reāli, gan nepieciešami.
https://benedictingibjorg.wordpress.com/2017/06/01/ridzinieka-padomnieks/

 

Starp citu, balsot biju. Bet šogad partijai, par kuru balsoju, ir tik draņķīgs piedāvājums, ka man mazliet neērti atklāt, kura tā bija. Izsvītroju gandrīz visu pirmo trešdaļu saraksta.

Ierakstu izlase #38

Pēdējo trīs nedēļu latvisko blogu u.mazliet c. ierakstu izlase.

 

Karīna stāsta par dzīvi bērnu namā un ar to saistītiem jautājumiem. Raksts garš un ļoti atklāts. Droši vien daudzi jau būs lasījuši, jo tas ir pieminēts arī LSM un cituviet.
http://skudraruna.blogspot.com/2017/05/es-esmu-sistemas-berns.html

Pie Ivara Līdakas lasāms pamatīgs apraksts, kā būtu reorganizējama Baltija. Raksts paredzēts tiem, kuri prokremliskos murgus krieviski nelasa. Te viss ir iztulkots latviski. Tik šķebinoša literatūra, ka grūti izturēt vairāk par dažām rindkopām. Bet, jā, tādus murgus mums kaimiņos sacer un izplata. Tas būtu jāņem vērā sapņotājiem par labām attiecībām ar lielo Krieviju.
https://tencinusarunas.wordpress.com/2017/04/26/ka-mums-reorganizet-baltiju-autoru-kolektivs-anonims-autentisks-paraugs-macibam-krievu-informativa-kara-nozare/

Rita turpina rakstīt par dabas takām Jaunzēlandē. Šoreiz par tādu, kuras iziešanai normāli būtu vajadzīgs samaksāt tūrisma kantorītī 2200 dolārus. Rita ar draugu tas ir par daudz,tāpēc viņi saplāno gājienu tā, lai to būtu iespējams paveikt bez nakšņošanas kempinga būdās, kuģīša izmantošanas utt. Attieksme no jaunzēlandiešiem nav diez ko saprotoša, lai neteiktu vairāk.
https://celsuzmajam.com/2016/12/31/milford/

Ivars salīdzinājis mobilo telefonu tarifus pēc nesenajām cenu izmaiņām.
http://ivars.12.lv/2017/05/mobila-histerija/

Alīnai Andrušaitei gigantisks raksts par ceļošanu Parīzē. Ir daudz bilžu.
http://sapnumedniece.lv/brivdienas-pavasarigaja-parize/

Pie Līgas Landsbergas var aplūkot, kāda agrāk izskatījusies pasta ēka Āgenskalnā un salīdzināt to ar mūsdienās redzamo rezultātu pēc pārbūves. Tā kļuvusi daudz parastāka.
http://manasvietas.blogspot.com/2017/05/agenskalna-pasta-eka.html

Visbeidzot Romāns Meļņiks īsi raksturo samākslotās pašvaldību vēlēšanu reklāmas kampaņas.
https://www.diena.lv/raksts/latvija/viedokli/falsuma-glances-parnemtie-14172037

Ierakstu izlase #37

Pēdējo trīs nedēļu latvisko blogu u.mazliet c. ierakstu izlase.

 

Vara bungās pievērsta uzmanība Igaunijas drošības policijas gada ziņojuma fragmentam. Tas ir, Kremlis mēdz atalgot sevis uzpirktos politiķus ar siltām vietiņām savos uzņēmumos. Vai tas nemaz nemet ēnu uz vienu otru personu Latvijas Gāzē vai Rīgas Dinamo?
https://varabungas.wordpress.com/2017/04/13/pardod-ipasnieks/

Pie Ilzes Kraukles var palasīt, kā notiek pārgājiens tuksnesī. Pie Ilzes lasāmi arī citi ieraksti par Maroku un Čīli. Var arī tikai aplūkot bildītes.
http://www.kraukle.com/2017/04/2-aprilis-zaras-un-nazi-piedzivojumi.html

Līga Landsberga iepazīstina ar bijušo klavieru fabriku Rīgā Tapešu ielā.
http://manasvietas.blogspot.com/2017/04/alfreda-klavina-klavieru-fabrika.html

Laikmeta zīmēs var aplūkot attēlus ar Padomju modernisma interjeriem.
http://www.laikmetazimes.lv/2017/04/24/aizgajuso-gadu-sarms-padomju-modernisma-interjeri/

Zane Eniņa apkopojusi ar kādām nacionālām īpatnībām jasaskaras esot Indijā.
https://mugursoma.lv/2017/04/12/indijas-nacionalas-ipatnibas/

Iveta Buiķe pašvaldību vēlēšanu kontekstā raksta, ka bez pašu rīcības – kaut vai tikai nobalsošanas – nekas nemainīsies.
https://ivetabuike.wordpress.com/2017/04/19/par-velesanam-riga/

Alīna Linca apraksta, kas aplūkojams Taivānā.
http://sapnumedniece.lv/ko-apskatities-taipeja-24-stundas/

Nav slikti mazliet zināt svešvalodas

Smilšu iela 2

Garām pagāja vīrietis un sieviete, stumjot ratos mazu bērnu, paskatījās uz šo namu, mazliet uzjautrinājās un apstājās, lai to nofotografētu.

Paskatījos es arī. Vispirms uz namu, tad uz uzjautrināto ģimeni, kuri palūkojās arī uz mani.

Teicu (angliski) – redzu, ka esiet no Igaunijas. Saņēmu atbildi – nē, no Somijas.

 

* Google translate apgalvo, ka perse somiski un igauniski esot ēzelis. Citēšu Andri Cauni no grāmatas “Rīgas klusais centrs”.

Latviešiem Pērses iela atsauc atmiņā populāro skaisto Pērses ūdenskritumu pie Kokneses, bet bāleliņi igaunīši, iebraucot Rīgā un ieraugot uz namu sienām uzrakstu ar Pērses ielas nosaukumu, skaļi smejoties, vēderu turēdami. Izrādās, ka igauņu valodā vārds “pērse” apzīmē to ķermeņa daļu, no kuras aug kājas laukā. Vai nu tādēļ mēs iesim ielai nosaukumu mainīt!